אימון אישי באמצעות קטלבלס

במהלך שיחות שיש לי עם wholesale nba jerseys מאמנים אישיים עולה שאלה איך אני יכול לשלב את הקטלבלס באימון אישי?

באימון אישי למאמן יש את היכולת להתייחס בצורה פרטנית יותר לצרכיו הפיזיולוגיים והמנטאליים של המתאמן. בל נשכח כי המבנה האנטומי של האדם זהה בבסיסו אצל כולנו אולם לכל אחד מאיתנו יש מבנה יחודיי משלו.

הדבר בא לידי ביטוי במבנה השלד, רמת הגמישות, הכוח, מצבים נפשיים רגשיים, גנטיקה ועוד.  בשל עובדה זו יש צורך לאמן כל אדם על פי הצרכים והדרישות הגופניות יחודיות שלו.

עפ"י תפיסת עולמי האימון הפונקציונאלי מהווה כלי יעיל לזיהוי צרכיו של המתאמן  ולשיפור יכולותיו הגופניים והמנטלים במיוחד באימון שנעשה אחד על אחד עם המתאמן.

מאחר והאימון האישי הפונקציונאלי עוסק לרוב בשיפור יכולות ומיומנויות של המתאמן התייחסות שכזאת דורשת Style הרבה שעות אימון. בכדי לראות שיפור והתקדמות אנו צריכים למצוא כלי יעיל ואפקטיבי לאימון שישלב מס' רב של מרכיבים באימון של שעה אחת או חלק ממנה ומי שנותן מענה מלא לזה הוא הקטלבלס . כן .. כן… אותה משקולת שבגלל המבנה wholesale jerseys הייחודי שלה מאפשרת למתאמן לפרוץ את מגבלות הגוף ואת היכולות הפיסכו מוטוריות שלו.

אחד מיתרונותיו של קטבלבלס שהוא יכול לשמש ככלי אימון מלא הכולל בתוכו סיבולת, כוח, גמישות, שיווי משקל וגם ככלי משלים לאימון סיבולת, כוח, גמישות וכו'.

דוגמא לתרגילים שניתן לעבוד איתם במהלך אימון אישי:

  1. Turkish get up – תרגול של cheap jerseys פלג גוף עליון ותחתון. תרגיל שמשפר גמישות, תנועתיות, מרכיבי כח קואורדינציה ו core.
  2. low pull – תרגיל הבסיס ל swing – תרגיל המבוסס על תבנית תנועה טבעית של גופנו והוא הכרחי לכל מתאמן, דרכו אנו מניעים את גופנו כשאנו מתיישבים בשירותים, @NFLCommish נכנסים למכונית, מרימים חפצים מהרצפה וכו'. התרגיל מלמד אותנו לייצב את עמוד השדרה, משפר את שיווי המשקל ומגביר את המודעות ליציבה נכונה. ניתן להוסיף וריאציה נוספת לתרגיל ולעשות Houston אותו על רגל אחת.
  3. Swing תרגיל שמשפר סיבולת, מהירות, מפחית אחוזי שומן, ומשפר קואורדינציה, core ועוד..

זוהי כמובן המלצה ורק חלק מהתרגילים שניתן לשלב באימון אישי עם הסבר מאוד כללי. תרגילים אלה מהווים בסיס לעבודה ולהם ניתן לשלב וריאציות שונות על מנת לאתגר הן את המערכת הפסיכומוטוריית של הגוף והן את היכולות הפיזיות של המתאמן.

אני רוצה לסייג ולומר שכדי לעבוד נכון יש להכיר את הדגשים החשובים עבור כל תרגיל ותרגיל cheap jerseys על מנת שנוכל להימנע מפציעות, נעבוד לאורך זמן ונשמור על המתאמן.

דרך אגב, בסדנא האחרונה עברנו על התרגילים האלה בהרחבה, wholesale nba jerseys תוך שימת דגש על איך לעשות את זה נכון מבחינת טכניקה, איך להעביר את הטכניקה למתאמן כדי שגם הוא יעשה נכון את התרגיל ואיך להתייחס "למגבלות" של המתאמן בביצוע התרגיל.

השאלה הנשאלת עכשיו, מן הסתם איך מפתחים את שיטת האימון הזו ואיך מקבלים רפרטואר גדול יותר של תרגילים כדיי לשלב באימון האישי ולהוציא מהמתאמן את המיטב במהלך האימון כדי שיממש את המטרות והיעדים שהוא הציב לעצמו ובמקביל יממש את המטרות והיעדים שאני כמאמן הצבתי לו במהלך האימון כמו:שיפור הגמישות, שיווי המשקל, סיבולת ועוד?

אז מה עושים? עוצרים ושואלים:

מהם הכלים שעומדים לרשותי היום באימון אישי?

והאם הם מצליחים לכסות מס' מרכיבי כושר גופני באימון אחד ואף להביא תוצאות טובות ומידיות יותר עבור הלקוחות שלי?

אורי הירש

אורי הירש -
מייסד אימון הקטלבלס בישראל ומחלוצי התרגול התפקודי (Functional Training), מתרגל ומלמד תרגול תנועתי תפקודי במכון "איתנים" הרצליה, מעביר סדנאות ליחידות העילית בצה"ל ומנחה סדנאות וקורסי הסמכת מדריכי קטלבלס מטעם ארגון הקטלבלס בישראל.

השארת תגובה